Hantverksladan

Frågor & svar

Här hittar ni de vanligaste frågorna vi brukar få – och våra svar.

Under vilka säsonger kan man sälja?

Svar: Det går att sälja under årets alla veckor. Innehållet i lådan kommer att varieras beroende på säsong.

Varför varierar lådornas innehåll under året?

Svar: Vi har valt att variera innehållet i lådorna för att det ska vara aktuellt för just säsongen vi befinner oss i. Vi tror att väldigt få önskar grillkorvar runt jul eller julkorv mitt i sommaren. Detta ger också er en möjlighet att kunna sälja våra hantverkslådor flera gånger under året, och på så sätt ha möjligheten att tjäna ihop pengar vid flera tillfällen.

Finns det krav på hur många lådor man måste sälja?

Svar: Nej, vi har inga krav på hur många lådor ni skall sälja.

Hur fungerar betalningen?

Svar: Betalning sker efter leverans och skall inkomma senast 5 arbetsdagar efter att ni mottagit era lådor.

När får vi vår betalning?

Svar: Efter att vi mottagit betalning görs en avräkning på er försäljning. Denna sätts sedan in på erat förvalda Bg/Pg. För skolklasser/idrottslag som inte innehar Bankgiro/Postgiro kan istallet summan swishas.
OBS – vi swishar aldrig till en enskild elev utan till en klassföreståndare/Idrottsledare.

Hur fungerar leveransen?

Svar: Vi ringer er efter påbörjad försäljning och preliminärbokar ett datum och plats för leverans. Slutgiltig leveransdag/tid bokas efter att ni skickat in er beställning. Detta gör vi för att innehållet i era korvlådor skall vara så färskt som möjligt. Vår korvmästare producerar all korv efter beställning.

Behöver korven var kyld?

Svar: Ja, korvarna skall förvaras kylda. Eller varför inte i frysen för att spara till rätta tillfället. Vi har en obruten kylkedja fram till er valda upphämtningsplats. Korvarna är dessutom vacumförpackade så att de gott och väl klarar den sista biten hem till era köpare.

Vad händer om vi skulle få för få lådor vid leverans?

Svar: Det är något som kan hända. Det är mänskligt att fela. Skulle så vara fallet så löser vi givetvis det och skickar utan extra fraktkostnad den eller de lådor som saknades.

Vad gör man om man behöver mer säljmaterial under säljperioden?

Svar: Vi mailar alltid samtliga dokument som pdf till ansvarig kontaktperson. Detta för att ni alltid ska ha möjlighet att skriva ut det antal ni behöver.

Går det att beställa ytterligare lådor av er om man skulle vilja det?

Svar: Självklart hoppas vi att ni uppskattar våra korvar lika mycket som vi gör, och att ni
gärna önskar beställa mer när korvlådorna är slut. Dessvärre har vi inte möjlighet att skicka enskilda lådor till privatpersoner.

Vad innehåller korvarna?

Svar: Innehållet skiljer sig åt beroende på typ av korv. Under fliken Våra lådor kan ni läsa mer om våra olika smaker, och vilka och hur många korvar lådorna innehåller.

Är det svenskt kött i korvarna?

Svar: Alla våra korvar innehåller endast 100% svenskt kött, och det är vi stolta över.

“Bra variation på smaker. Fungerar för hela familjen” Markus, pappa till Moa.

Scroll to Top